dimarts, 14 de gener del 2014

La llengua i les TIC

Internet està ple de recursos que podem utilitzar per a l'ensenyament de llengües a l'escola: aplicacions, jocs, vídeos, música... Però, sens dubte, l'ús de diccionaris i enciclopèdies és encara molt recomanable. A vegades, hi ha coses que poden canviar el seu format, però encara mantenen la mateixa essència.



Per a l'ensenyament del català les pàgines més interessants són les següents:


Si també esteu interessats pel francés i l'anglés, les opcions més destacades són Larousse i Oxford respectivament.

En general, l'ús d'aquests recursos és senzill i navegar per les seues opcions no és complicat. Potser Optimot és el més complex perquè aporta massa definicions de sobte i, a vegades, pot fer un embolic a l'usuari. De tota manera no crec que l'ús de diccionaris o enciclopèdies siga un problema per l'alumne, ja que està acostumat a trobar informació a la Wikipèdia, per exemple. Considere que és més important ensenyar els alumnes a seleccionar la informació adequada de diferents llocs i tècniques per a unir-la.

Per a finalitzar, m'agradaria compartir part de la definició d'una paraula que, per a mi, és el concepte més important a l'hora d'educar: motivació. L'he agafada, ja que considere que el deure d'un mestre és aconseguir fer-la aparéixer durant el trànsit de l'alumne per l'escola. Els continguts es poden oblidar o estancar; però només serà la motivació del mateix alumne l'única que farà que eixos coneixements es puguen ampliar o recordar per a sempre.


Per a crear-la, he utilitzat el servei Wordle. Podeu crear la vostra pròpia imatge si cliqueu ací.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada